سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دریل بتن کن چیست؟

 

دریل های بتن کن یکی از انواع دریل ها محسوب می شود که کارایی های فراوانی دارند. از این وسیله برای انجام عملیات سوراخ کاری و تخریب بر روی اشیا مختلف استفاده می شود. این وسیله در مشاغلی مانند ساختمان سازی، جاده سازی و غیره... مورد استفاده قرار می گیرد. بتن کن ها هم به صورت برقی و هم شارژی در بازار موجود می باشند.

تفاوت دریل بتن کن با چکش تخریب در چیست؟

 

دریل های بتن کن و چکش تخریب ها شباهت هایی با یکدیگر دارند اما می توان گفت که از لحاظ عملکرد دارای تفاوت های بسیاری هستند. از بتن کن ها می توان به عنوان دریل های چکشی نیز استفاده نمود و عملیات سوراخ کاری را انجام داد. ولی از چکش تخریب ها فقط برای عملیات تخریبی استفاده می شود و حالت چکشی ندارد.

انواع دریل های بتن کن

بتن کن ها به دو دسته بتن کن های 4 شیار و بتن کن های 5 شیار طبقه بندی می شوند. که می توان گفت تفاوت این دو در نوع قلمی که در ابتدای دریل متصل می شود و وزن آن ها می باشد.

دریل های بتن کن 4 شیار از قلم هایی به قطر 24 میلی متر استفاده می کنند که قلم آن ها نازک تر از حالت 5 شیار است و همچنین وزن آن نیز سبک تر خواهد بود.

اما وزن بتن کن های 5 شیار بیشتر بوده و قطر قلم آن ها نیز 34 میلی متر است. از این دریل ها برای تخریب هایی که قدرت زیادی لازم دارد استفاده می شود.