سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ابزارآلات چیست؟

 

ابزار و یراق به وسایل اساسی و لازم تاسیساتی، صنعتی، ساختمانی، لوله کشی، چسب و غیره... گفته می شود. ابزارآلات به چند دسته ابزار دستی، ابزار برقی، ابزار بادی و ابزار شارژی تقسیم بندی می شوند. هر کدام از این ابزار مناسب برای انجام کار های مختلف می باشند و همچنین دارای مدل ها و برند های گوناگون می باشند. ابزار های دستی به وسیله هایی گفته خواهد شد که به کمک دست می توان از آن ها استفاده کرد. به عبارتی نیروی محرکه این ابزار ها دست انسان خواهد بود.

ابزار های برقی نیز به ابزار هایی گفته می شود که از طریق جریان برق کار می کنند. اما ابزار های شارژی با استفاده از باطری و بدون نیاز به پریز برق می توان از آن ها استفاده کرد. بنابراین مزیتی که ابزار های شارژی نسبت به ابزار های برقی دارا هستند این است که در مکان هایی که دسترسی به پریز برق ممکن نیست می توان از ابزار های شارژی استفاده کرد. ابزار های بادی نیز به ابزار هایی گفته خواهد شد که نیروی محرکه آن ها هوای فشرده می باشد که از طریق کمپرسور هوا تولید می شود.

انواع ابزار های برقی و شارژی

ابزار های برقی و شارژی انواع و مدل های مختلف به همراه برند های متنوعی دارند. از نمونه های ابزار های برقی و شارژی می توان به دریل، فرز، اره، سشوار صنعتی، چکش تخریب، بتن کن و غیره... اشاره نمود. در نمونه های ذکر شده در بالا هم نوع برقی و هم نوع شارژی آن ها موجود می باشد.

انواع ابزار های دستی

ابزار های دستی نیز همانند ابزار های برقی و شارژی انواع گوناگونی دارد. ابزار های دستی مانند: آچار، انبردست، آچار فرانسه، گاز انبر، دم باریک و غیره... می باشد. این نوع از ابزار ها نیز برند های متفاوت و مشهوری دارند.