سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مینی فرز چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

 

مینی فرز ها از جمله ابزار های پر کاربرد و پر طرفدار می باشد. از این وسیله برای برشکاری، صیقل زدن و تراش کاری بر روی اجسام مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. مشاغل زیادی نیز از این دستگاه استفاده می کنند.

مینی فرز ها انواع گوناگونی دارند. شرکت ها و برند های مختلفی این دستگاه را تولید و در بازار عرضه کرده اند. مینی فرز ها جز ابزار های برقی و شارژی به حساب می آیند. از این دستگاه هم به صورت برقی و هم شارژی موجود می باشد.

منبع تغذیه مینی فرز های برقی جریان برق و نیروی محرکه مینی فرز های شارژی باطری خواهد بود. که می توان به راحتی با شارژی نمودن باطری آن در هر مکانی از این دستگاه استفاده نمود.

تفاوت فرز و مینی فرز

فرز انواع مختلفی داراست که یکی از آن ها مینی فرز می باشد. فرز دستگاه بزرگتری نسبت به مینی فرز هاست. بنابراین در مکان هایی که کمبود فضا وجود دارد مینی فرز گزینه مناسبی است. همچنین برای انجام کار های سنگین بهتر است از فرز استفاده شود. اما برای انجام کار های سبک و ظریف کاری ها استفاده از مینی فرز ها ضروریست.

از دیگر تفاوت هایی که بین فرز و مینی فرز موجود می باشد وزن آن هاست. فرز ها دارای وزن بیشتری نسبت به مینی فرز ها می باشد.