سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دریل چکشی چیست؟

 

یکی از انواع دریل ها، دریل های چکشی می باشد. دریل ها در حالت کلی برای سوراخ کاری در اشیا مختلف به صورت گردشی مورد استفاده قرار می گیرند. اما دریل های چکشی عملیات سوراخ کاری گردشی را به همراه چکش زنی و ضربه ای انجام می هند.

دریل های چکشی چه ویژگی هایی دارند؟

در هنگام خرید این نوع از دریل ها باید به یکسری از نکات توجه نمود. از جمله این نکات سرعت گردش آزاد، قدرت موتور، وزن و غیره.. می باشند. موتور دریل های چکشی باید قدرتمند باشند تا بتوان از این وسیله برای انجام کار های مختلف استفاده نمود.

همچنین دریل ها باید وزن کمی داشته باشند به این دلیل که در هنگام استفاده از آن دست خسته نشود. بیشتر دریل ها قابلیت کنترل سرعت را دارند. به این معنی که با استفاده از دکمه کنترل سرعت می توانند سرعت دریل را تنظیم نمایند.

 علاوه بر این دریل ها دکمه چپ گرد و راست گرد را نیز دارند. دکمه چپ گرد و راست گرد برای این منظور می باشد که سوراخ کاری را در جهت حرکت عقربه های ساعت انجام بدهد و یا در خلاف جهت حرکت عقربه های ساعت.

انواع دریل های چکشی

دریل های چکشی نیز در دو نوع برقی و شارژی در بازار موجود می باشند. دریل های چکشی برقی دارای منبع تغذیه از طریق جریان برق هستند. همچنین دریل های چکشی شارژی دارای منبع تغذیه از طریق باطری می باشند. که هر کدام از این نوع دریل های چکشی مزایا و معایب مرتبط با خودشان را دارند.

برند های زیادی در تولید و ارائه دریل ها وجود دارند که می توان به برند های ادون، آپ اسپیریت، بوش، دیوالت، توسن و غیره.. اشاره نمود.